تحقيق حسابداري مالياتي

حسابداري ماليات
فایل کامل تحقيق حسابداري مالياتي به همراه لینک دانلود

دانلود فایل

بخشی از متن:پس از جنگ جهاني دوم، بنا به دلايل متعدد بسياري از كشور ها در صدد اصلاح ساختار مالياتي خود برآمدند.در اين ميان ماليات بر ارزش افزوده در دو دهه گذشته به عنوان يك روش جديد مطرح شده و به لحاظ ويژگيهاي انعطاف پذيري كه دارد مورد توجه كشورهاي مختلف به هنگام اصلاح ساختار مالياتي واقع شده است. اهم دلايلي كه انگيزه‌هاي اين اصلاح به شمار مي روند را مي توان در چهار گروه زير طبقه بندي نمود:1. رفع نارسايي‌هاي مالياتي سنتي؛2. ايجاد منبع درآمد براي پاسخگويي به هزينه‌هاي روز افزون دولت؛3. ايجاد سيستم‌هاي مالياتي متناوب با عملكرد پيمانهاي منطقه اي؛4. ايجاد تحول در ساختار مالياتي به دليل هماهنگ نبودن آن با روند توسعه اقتصادي.عليرغم اينكه به خاطر ناشناخته بودن ماليات بر ارزش افزوده برخي از كشورها نسبت به پذيرش آن ابراز نگراني كرده اند، اما با گذشت زمان شمار كشورهاي استفاده كننده از اين ماليات به طور قابل توجهي افزايش يافته است.به طور كلي در بررسي‌هاي گوناگون در خصوص تئوري ماليات بر ارزش افزوده، صاب نظران اقتصادي اين ماليات را از سه جنبه مختلف بررسي كرده اند.اين سه جنبه عبارتند از:الف – مسائل ساختاري، اقتصادي، اجتماعي ماليات بر ارزش افزوده.مشكلات مرتبط با آنها و راه‌هاي مقابله با اين مشكلات؛ب – اثرات مختلف ماليات بر ارزش افزوده بر متغير‌هاي اقتصادي از ديدگاه خرد و كلان؛ج – طرق اجراي مختلف ماليات بر ارزش افزوده در كشورهاي مختلف و استفاده از تجارب حاصل به منظور بهبود ساختار اين روش مالياتي.تاريخچه:براي نخستين بار، ماليات بر ارزش افزوده توسط ((فو – زيمنس)) به منظور فائق آمدن بر مسائل مادي بعد از جنگ طرح ريزي و به دولت آلمان معرفي شد.به رغم اظهار علاقه و تمايل كشورهاي ديگر (مثل آرژانتين و فرانسه) در مورد آگاهي از چگونگي ساختار ماليات بر ارزش افزوده، اين ماليات به طور رسمي تا 1354 در هيچ كشوري به كار گرفته نشد.در اين سال كشور فرانسه ماليات بر ارزش افزوده را به عنوان مالياتي براي كالاهاي مصرفي در مرحله توليد اعمال كرد و در 1986 اين كشور توانست ماليات بر ارزش افزوده را به صورت مالياتي جامع به مرحله خرده فروشي گسترش دهد.در دهه 1960 بسياري از كشورهاي اروپايي از مزاياي ماليات بر ارزش افزوده آگاه شدند و اين ماليات تدريجاً در سيستم مالياتي بسياري از كشورهاي اروپايي به كار گرفته شد.در اواسط دهه 1960 (سال 1966) جامعه اروپا به منظور هماهنگ سازي سيستم مالياتي و بهبود جريان كالاها و خدمات تمام كشورهاي عضو را مكلف به پذيرش ساختار ماليات بر ارزش افزوده كرد و نيز در پذيرش اين ماليات را به عنوان يكي از پيش نيازهاي لازم به منظور عضويت در جامعه اروپا مطرح نمود.در دهه 1960 و 1970 بسياري از اعضاي جامعه مشترك كشورهاي اروپايي اين ماليات را پذيرفتند.(دانمارك 1967- آلمان غربي 1968- لوكزامبورگ 1970- بلژيك 1971- ايرلند 1972- ايتاليا 1973 و بالاخره انگلستان 1973).در همين زمان و نيز در دهه‌هاي بعد كشورهاي ديگري (از جمله برزيل، اروگوئه، مكزيك، آرژانتين، شيلي، ساحل عاج، امريكا، ژاپن، استراليا، سوئد، الجزاير، مغرب و تونس) به خيل كشورهاي استفاده كننده ازماليات بر ارزش افزوده كالاهاي كارخانه اي، ماليات بر كل فروش ماليات بر درآمد شركتها و …..كردند.

  • پاورپوینت محاسبات دارویی

    پاورپوینت محاسبات دارویی فایل کامل پاورپوینت محاسبات دارویی به همراه لینک دانلود دانلود فایل تعداد اسلاید:35نوع فایل: power point (قابل ویرایش)لینک دانلود پایین صفحهروش دوم محاسبه دارو های در صدی—هرگاه محلول بصورت در صد بیان شده باشد( 1% یا 2%…

  • پاورپوینت بررسی راهکارهای توسعه ی فضا و سازه های شهری جهت ترویج ورزش همگانی

    پاورپوینت راهکارهای توسعه ی فضا فایل کامل پاورپوینت بررسی راهکارهای توسعه ی فضا و سازه های شهری جهت ترویج ورزش همگانی به همراه لینک دانلود دانلود فایل بررسی راهکارهای توسعه ی فضا و سازه های شهری جهت ترویج ورزش همگانیسازه…

  • تحقيق كاربرد فناوري نانو در مهندسي عمران

    فناوري نانو فایل کامل تحقيق كاربرد فناوري نانو در مهندسي عمران به همراه لینک دانلود دانلود فایل بخشی از متن:فناوری نانو چیست؟فناوري‌نانو واژه‌اي است كلي كه به تمام فناوري‌هاي پيشرفته در عرصه كار با مقياس نانو اطلاق مي‌شود. معمولاًمنظور از…

  • دانلود طرح توجیهی قطعات پمپ انژکتور

    طرح توجیهی قطعات پمپ انژکتور فایل کامل دانلود طرح توجیهی قطعات پمپ انژکتور به همراه لینک دانلود دانلود فایل دانلود طرح توجیهی و مطالعات امکان سنجی طرحبررسی ابعاد مختلف طرح (معرفی محصول مالی منابع انسانی فضا و ...)دارای فرمت PDF…

  • پاورپوینت مدیریت صادرات و بازاریابی بین المللروشها و راهکارها

    پاورپوینت صادرات و بازاریابی فایل کامل پاورپوینت مدیریت صادرات و بازاریابی بین المللروشها و راهکارها به همراه لینک دانلود دانلود فایل  تشويق و ترغيب مشتريان فعلی برای خريد به مقدار و دفعات زياد تر.  جذب و جلب خريداران…